[Fedora-cs-list] Ceska prirucka z Fedora.cz

Adam Pribyl pribyl at lowlevel.cz
Mon Aug 6 14:58:34 UTC 2007

On Mon, 6 Aug 2007, Lubomir Kundrak wrote:

> Ahojte chlapci a dievcata,
>
> Ujimam sa pravidelneho prevodu do PDF. Nejake prve, aj ked zvacsa
> nekompletne nacrty ako by to mohlo vyzerat su tu: [1]. Snad sa na mna
> nikdo nebude hnevat, ked sem capnem skripty dakedy neskor.
>
> [1] http://people.redhat.com/lkundrak/fedora-handbook/

Nevypada to spatne, este by to chtelo obrazky.

> Dalsia vec, ktoru mam na srdci je relativne nizka kvalita tohto textu.
> Myslim tym kraviny typu "Projekt Multics byl na svou dobu příliš
> ambiciózní a v důsledku neuspokojivých výsledků byl zrušen," subjektivne
> dojmy autora, ktore niesu univerzalne platne, a tudiz citatel z nich
> nema nic, az nechutne hacky v DokuWiki markupe.

Diky, ze si ocenil nasi nekolika letou praci jako "nizka kvalita". Kazdy
text je subjektivni vyjadreni autora (i zdrojovy kod).

> Daval by som to za vinu tomu, ze do wiki neprispieva komunita (aspon ja
> som teda nenasiel sposob, ako by som sa mohol zaregistrovat, prihlasit a
> nieco opravit). Neslo by s tym nieco spravit?

Prave o tom diskutujeme. Za dva roky se mi ozvali tri lidi, kteri meli
zajem neco delat, z toho jen jeden - Michal se skutecne ujal prirucky a
vede ji s maximalnim nasazenim, ostatni nevykazuji zadnou aktivitu. Z
tohoto duvodu jsme se prozatim priklaneli k nazoru, ze otevrit prirucku
sirsi verejnosti je zbytecne a riskatni kuli spamu a ztrate kontoly nad
obsahem - protoze kazdy tam napise svuj subjektivni nazor, ze. Pokud
skutecne je zajem, pak neni problem povolit verejne registrace.

Jinak zpusob jak se k wiki dostat je zde:
http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=fcz:jak_pomoci#na_koho_se_obratit_a_jak_postupovat
Hadam, ze je asi tak 10x jednoduzsi nez se dostat do fedoraproject.org.

> Tretia vec je licencovanie. Original textu je sireny podla GNU FDL. Je
> mozne to len tak prelicencovat pod CC, ako hovori paticka na fedora.cz?

Z puvodniho textu nezbylo skoro nic - aspon co muzu soudit. To nic nemeni
na tom, ze sme vychazeli s GNU FDL a tedy text by mel byt pod GNU FDL.
Nejsem na licence rozhodne odbornik - paticka je standard dokuwiki a
nejsem si jist na co se tamni CC vztahuje ani jak ji lze kombinovat s FDL.

> Krasny dnik praje
> --
> Lubomir Kundrak (Red Hat Security Response Team)

Takze oteviram diskusi o otevreni prirucky, resp. wiki na fedora.cz

Adam Pribyl