[Fedora-cs-list] [ANN] Prekladatelsky slovnik pro Fedora CZ

Marek Zukal marek.zukal at gmail.com
Tue Sep 4 17:05:46 UTC 2007

Bukovansky Richard napsal(a):
> Tak konecne... :)
>
> 0.9 beta verzi prekladatelskeho slovniku naleznete na
> http://wiki.fedora.cz/doku.php?id=navody:slovnik
>
> Prosim o komentare k jednotlivym sekcim pripadne jestlivym vyrazum.
> Prozatim nenavrhujte dalsi slova, ty budeme zarazovat po schvaleni
> navrhnuteho slovniku (tedy verzi 1.0 ;) ).
>
> Preklepy budu opravovat prubezne...
>
> Dekuji.

Posílám několik nedostatků, překlepů a návrhů. Promiňte, že obcházím
[RFC] způsob, ale je toho vícero a slovník ještě potřebuje hruběji
doladit :-D

concept - koncept(viz. thunderbird, to je dost srozumitelné), návrh,(
šmírák, zkušební verze)

freeware - raději nepřekládat, je to označení skupiny software, myslím,
že běžně zavedené a používané. Např. slunecnice.cz a pod.

label - jmenovka???

live CD - raději nepřekládat, živé??? to je takový překladatelský oříšek :-)

monospace - neproporcionální písmo

package - ve fedoře jsem viděl spíš balíček než balík

reload - spíš znovu načíst, slovu obnovit odpovídá refresh

toogle -> toggle (překlep)

tooltip - nad tím bych ještě zapřemýšlel... jde přeci jen o ty bubliny
nad kurzorem tak možná něco výstižnějšího, ale nic moc mě nenapadá

Prosím, vyjádřete svoje názory.

--

Marek Zukal

Jabber: zippy at jabbim.cz