[fedora-trans-el] reply to list

Dimitrios Glezos glezos at cs.man.ac.uk
Fri Jul 7 16:30:38 UTC 2006

O/H Dimitrios 'sehh' Michelinakis έγραψε:
> Tha ithela na parakaleso olous esas na min apandate sta email tis
> listas me ena aplo "reply to all".
>
> Kathos perno ta email sas dipla kathe fora.
>
> To sosto ine na kanete "reply to list", kati pou pistevo pos exoun
> oli i email clients aftin ti stigmi (sto sylpheed-claws ine CTRL-L).

Thunderbird, Evolution, Gmail και Outlook δεν έχουν τέτοια επιλογή. Αυτό
οφείλεται στο ότι η νόρμα, το σύνηθες στο διαδίκτυο είναι να γίνεται
Reply to All. Σε όλες τις λίστες που είμαι γραμμένος αυτό γίνεται. :)

Ο λόγος είναι ότι κάποιοι (μέσα κι εγώ) το προτιμούμε αυτό γιατί έτσι
έρχονται στο inbox τα threads που συμμετέχουμε. Αν είσαι γραμμένος σε 30
λίστες, high-traffic, σε ενδιαφέρει να λαμβάνεις και στο Inbox σου τα
threads που συμμετέχεις, αλλιώς θα έπρεπε να διαβάζεις συνεχώς όλα τα
μηνύματα της λίστας. Το "Reply to All" είναι κάτι σαν το "Add to CC:"
στο Bugzilla, αφού κάθε νέο μήνυμα στο thread θα το λάβεις στο Inbox σου
και δεν θα πρέπει να παρακολουθείς συνεχώς τις λίστες.

Ο λόγος που οι MUA γενικώς δεν έχουν αυτή την επιλογή, είναι επειδή όσοι
δεν επιθυμούν να λαμβάνουν διπλα μηνύματα μπορούν να ορίσουν στον
mailman να μην τους στέλνει διπλά μηνύματα, μέσω της σελίδας της λίστας:

to receive copies.

If the list has member personalized messages enabled, and you elect to
receive copies, every copy will have a X-Mailman-Copy: yes header added
to it.
---------------------

Αν χρησιμοποιείται το Reply to List, δεν θα έχουμε την επιλογή εμείς να
λαμβάνουμε αυτά τα mails στο inbox, γιατί θα χάνεται η πληροφορία. Ενώ
με το Reply to All *μπορεί* κανείς που δεν τα θέλει στο inbox του να
ορίσει να μην τα λαμβάνει -- είτε μέσω του mailman, είτε μέσω ενός rule
στο .procmailrc είτε με κάποιο φίλτρο/extension του MUA του.

Τέλος, το Reply to All εγγυάται ότι ο κάποιος που έστειλε mail ή έγινε
CCed ο οποίος *δεν* ανήκει στη λίστα, θα λάβει όλα τα επόμενα mails.
Ένας κόμβος στο thread να μην κάνει 'Reply to All' και ο χρήστης αυτός
θα χάσει όλα τα μηνύματα του υποδέντρου.

Η μόνη περίπτωση που θα δουλέψει χωρίς παρατράγουδα το Reply to List θα
είναι αν το mail εστάλη με αρχικό "Reply-to" field τη λίστα κι όχι το
προσωπικό mail. Το οποίο μας δίνει ακόμη ένα τρόπο να μην λαμβάνεις
διπλά mails: Όρισε στον MUA σου να βάζει "Reply-to: <list>" όταν
στέλνεις μηνύματα σε λίστες. :)

Πάντως, υπάρχει εκτενής βιβλιογραφία στο διαδίκτυο για τα παραπάνω. Και
πρέπει να λέει και κάτι γι' αυτό κάποιο RFC.

-Δημ

--
Dimitris Glezos
Jabber ID: glezos at jabber.org, PGP: 0xA5A04C3B

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)