[Fedora-users-br] Fedora 12 nao tem som

Anderson Marques Ferraz amarquesferraz em gmail.com
Seg Dez 14 16:00:43 UTC 2009

"Sim verifiquei, esta tudo ok, pelo menos em comparando o as configurações
do
10"
Isso pode ser parte do problema, as configurações do 10 não são as mesmas
para o fedora 12. Corrigi meu problema conforme esta dica
http://randell.ph/geeky/2009/10/21/fix-sound-problems-in-fedora-11/

Sugiro seguir as recomendações lá descritas, com exceção à de ouvir Lady
Gaga =)

Abaixo, segue um quote da parte importante.

(...)

*After the first few yum update, it suddenly stopped working.*

*If you’ve encountered the same problem, here’s how to fix it:
*

*In your terminal, type*

*alsamixer -c0*

*It should show a screen (within the terminal) like this:*
*[image: Screenshot AlsaMixer Fedora 11]*

*Screenshot AlsaMixer Fedora 11*

*Before I took this screenshot, the <Headphone>, <Speaker>, and <PCM> were
set to zero. All I had to do was navigate to those configuration options
using the left and right arrow keys and increase the volume to maximum using
the up arrow key.*

*Now I can listen to Lady Gaga while at the office! =D*