Re: [virt-tools-list] NIC -> connect as Physical Host Device - monitor socket did not show up

Hi Tony,

If you install a virtual machine using libvirt + virt-manager. libvirt creates a virbr0 by default wich makes all local interfaces accessible by nat, because youre trying to create a router this issn't what you want.

so usualy you create a bridge on the interfaces. the virual machine than adds a virtual interface on the bridge (e.g. eth0 <-> br0 <-> vnet0). you can do this for each interface if you like. and if you do not assign an address to the bridges on the host it is not accessible from outside.

for more info look here:
http://wiki.libvirt.org/page/VirtualNetworking
http://wiki.libvirt.org/page/Main_Page#Networking
--
Regards
Soeren

Hello,

My Host-System:
* AMD Athlon(tm) II X4 600e Processor
* Gigabyte GA-770TA-UD3 Mainboard

this mainboard has 770 chipset which does not support IOMMU, this means you can't assign a physical device. you will require at least a mainboard with 890FX chipset.

Hello Soeren,
hello Mainlinglist-Reader,

thank you for this fast answer.

Do you have any Idea, how is it possible to create a virtual router on a host-system with this Mainboard?

Thank you!

Tony

German Version:

Nachdem mein Englisch nicht so toll ist, hier nochmal zur Klarstellung auf Deutsch:

Vielen Dank für die schnelle Antwort. Hat vielleicht sonst noch jemand eine Idee, wie ich auf diesem Mainboard den virtuellen Router realisieren könnte?

Gibt es sonst eine Möglichkeit, den eth1/ppp/DSL-Zugang an den virtuellen Router sicher durchzuleiten?

* Auf dem Wirt-System den DSL-Zugang einzurichten habe ich schon versucht. Derzeit scheitere ich an der Frage, wie ich den dann entstandenen ppp0 sicher an den virtuellen Router durchleite.

* Ich habe gesehen, dass es auch USB-Netzwerkkarten gibt. Wenn mein Board kein IOMMU (was sich m. E. auf PCI bezieht) kann, dürfte dann ein Durchschleifen einer USB-Netzwerkkarte funktionieren?

Vielen Dank!

Tony